Ffmpeg GUI for linux

Bu aralar manjaro takılıyorum, ubuntu tabanlı sistemler kullanırken format junkie fazlasıyla işimi görürdü ama malesef arch için bir paketi yok aurda da yok. deb dosyasından kurmayı denedim, kaynaktan kurmayı denedim falan yok aga istekleri bir türlü bitmedi. Yok o bağımlılık bağımlılığın bağımlılığı falan derken vazgeçtim benden ffmpeg için bir gui arayışına geçtim. Güzel araçlar var ben sanırım en çok QWinff i sevdim. Oldukça kolay kullanıma sahip bir GUI. Onun haricinde de bir çok gui denedim bunlara bir göz atmak istiyordum. Aslında ilk denemek istediğim gui;

 FFmpegYAG oldu. Aurda vardı kuruyaım didim demez olaydım.
Çalışmadı malesef ve bende artılarını eksilerini yazamıyorum ama birde siz deneyin belkide engin Lİnux tecrübeniz ve bilginizle (makara yapmıyorum, tabiki linux bilginiz benden çok iyi olabilir) çalıştırmayı başarırsınız ve eğer başarırsanız lütfen nasıl olduğu hakkında bir yorum bırakmayı unutmayın. İnceliğiniz için ayrıca teşekkür ederim :)




İkinci olarak;

3encode yi denemeye karar verdim. depodan kendisine ulaşabilirsiniz. işin doğrusu ne arayüzü ne işleyiş biçimini hatta şöyle diyim hiç bir şeyini sevmedim. Bir seferde sadece tek dosya seçebiliyorsunuz falan. yani haksızsam ahada resimlerine bir göz atın.


     

Sonra ilk göz ağrılarımızdan WinFF var tabiki es geçmek olmaz ama onunda çalışma biçimini pek sevdiğimi söyleyemem belkide aradan geçen zaman içinde kendini geliştirmiştir ama ön yargı hasebiyle kendisi ile bu sefer haşır neşir olmadık. Verdiğim linkinden sitesine ulaşabileceğiniz program herhalde bütün dağıtımların depolarında mevcuttur.

 

Sondan bir önceki tecrübem traGtor oldu. Güzel bir arayüzü onlarca desteklediği kodeği, bir sürü değişik aracı var. Efendim isterseniz videonuzu kırpın isterseniz boyutlandırın, isterseniz sadece codeğini değiştirin. İnanın gerçekten isviçre çakısı gibi bir alet ama nedense youtubede ki videosunda göz attım aynlış bir şey yapmadım ahtta hata mesajı falanda almadım.  Yaptığım işlemlerden sonra yeni dosyayı bir türlü kaydetmedi. Çalışsa şahane olabilirdi. Denemenizde fayda var. Belkide işler sizin için daha güzel olacak kim bilir.

  


Unutmadan malesef tragtorun Türkçe desteği yok.

Evet sonunda Kullanmaya karar verdiğim program olan Qwinff e sıra geldi. gayet başarılı bir program çok fazla anlamayacağınız araç barındırmıyor. İşinizi mümkün olduğu kadar paratik bir şekilde halledebilirsiniz. Gerçekten hem kullanım kolaylığı hem arayüzü oldukça basit Hepinize tavsiye ediyorum.

  

Başka yazıda görüşmek üzere...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Program Kurma, Kaldırma Gibi Temel Linux Komutları

Zorin OS tecrübem!..

Linux üzerinde Şapkalı Harf Nasıl yazılır?