Drupal 8 kurulumunda OPcache Hatasının Çözümü

Uzun bir aradan sonra tekrar merhaba arkadaşlar. Malumunuz drupal 8 yayınlandı ve bazı değişiklikler var.  Bunlardan biriside eğer benim gibi Xampp kullanıyorsanız karşılaşabileceğiniz bir problem. OpCACHE
Daha öncesinde Linuxmint üzerinde lamp kurduğum için bu gibi bir hatayla karşılaşmamaıştım fakat şu anda Manjaro kullanıyorum ve Lamp kurulumu baya bi zahmetli olduğundan bende baya üşendiğimden Xampp kurdum. İşin doğrusu Mint üzerindeki Lamp tan daha hızlı çalışıyor hatta baya bi hızı çalışıyor. Drupal 7 ile herhangi bir sorunla karşılaşmadım ancak Drupal 8 kurmaya çalıştığımda;

In Drupal 8, it will be better if we can enable OPCache.
Diye bir hata aldım. Çöümü oldukça basit,
Linux için /opt/lampp/etc içerisinde php.ini dosyasını herhangi bir metin editörüyle açın.
içerisinde

;zend_extension=opcache.so

şeklinde bir satır var, bu satırı bulun ve başında ki ; karakterini kaldırın ve kaydedin. Yani son hali şu şekide olacak
zend_extension=opcache.so
Şimdi serveri yeniden çalıştırın.
Terminalden basitçe;

/opt/lampp/lampp restart

komutuyla yeniden çalıştırdığınızda artık bu hatayla karşılaşmayacaksınız.
Başka bir konuda daha görüşmek dileğiyle...

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Program Kurma, Kaldırma Gibi Temel Linux Komutları

Zorin OS tecrübem!..

Linux üzerinde Şapkalı Harf Nasıl yazılır?