Vlc Media player "No suitable decoder module" Hatası

Merhaba arkadaşlar Drupal ile alakalı olmayan bir içerik olduğunun farkında olarak istek gelmesi üzerine yazıyorum.

Çokça arkadaşlarımdan VLC Playerın .mkv uzantılı dosyalarda "No suitable decoder module" şeklinde hata aldıklarından şikayet ettiler. (...audio or video format "undf")



Ben Linux kullandığım için bu hatayla ilgili bir durumla karşılamadım ancak hatayı Windows üzerinde test edip gördüm. İşin doğrusu undf diye bir format ne gördüm ne duydum :D.
Araştırmalarım sonunda çoğunlukla video formatının bir program vasıtasıyla değiştirilmesi gibi çözümler önerilmiş. Bunun çokça zaman kaybı olacağını düşündüm ve başka çalıştırabilecek media player araştırdım. Bir yerde K-lite mega codec pack kurulduktan sonra clasic media playerın bunun çözümü olduğunu okudum. Fakat sistemde zaten kurulu olan mega codec pack videoyu açmıyordu. Çözümü şu şekilde yaptım;

1- VLC Player ı kurun.
2- Kurulu olan K-lite Codec Pack' ı kaldırın
3- K-lite Mega Codec Pack İndirin ve kurulum aşamasına geçin.
4- K-lite Mega Codec Pack kurarken 2. yada 3. aşamada aşağıdaki pencere gelecek burada "Prefered Media Player:" yazan yerin altında VLC' yi bulun ve işaretleyin.
5- Prefered Audio Player altındada gene VLC' yi bulun ve seçin.



Ve dikkat edin K-lite Mega Codec Pack kurulumu yaparken son sürümlerde başka programlar kurmanızıda istiyor. Bu kısmı Decline diyerek geçin ve kurulumu tamamlayın. Artık VLC Playerda undf dosya tipiyle ilgili bir sorun yaşamayacaksınız ve .mkv uzantılı dosyalarınızı izleyebileceksiniz.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Program Kurma, Kaldırma Gibi Temel Linux Komutları

Zorin OS tecrübem!..

Linux üzerinde Şapkalı Harf Nasıl yazılır?