DATATABLES

Sizlere bu yazımda data tables isimli eklentiden bahsedeceğim aslında çok kullanışlı bir eklenti fakat özel durumlara haz bir kullanım sunuyor. Yani herkese hitap emeyebilir. Şimdi data tables ne işemi yarıyor. Diyelimki table şeklinde bir views oluşturdunuz ve bu görüntüden istediğiniz içerikleri sadece burada arayarak bulmak istiyorsunuz, Datatables tamda bu işi ajax kullanarak yapıyor. istediğiniz alanları ekliyorsunuz ve bu görüntüyü(views'i) sayfa olarak kaydettiğinizde istediğiniz sayfada size özel bir listeleme çıkıyor tabi kullanım alanı sizin hayal gücünüze kalmış istediğiniz gibi kullanabilirsiniz.
Datatables veri türlerini algılayabiliyor, isteiğiniz uzunlkta sayfalama yapabiliyorsunuz, on the fly filtreleme yapıyor, sütun genişliğini otomotik olarak ayarlıyor.

Şimdi datatablesin kurulum ve kullanımına gelelim.İlk önce şu adresten datatablesi indirin. Ve tabiki eklentisinide indirin işte burada. Eklentiyi zipten çıkarın ve Libraries klasörüne atın adını datatables olarak değiştirin (muhtemelen seri numarası ile çıkacaktır siz seri numarasını silin). Evet artık eklentimizi modules sayfasından kurabilirsiniz. Modül views'e bağlı olduğu için views ve chaos tools bağımlılıkları. Yani onlarında kurulu olması gerekiyor.
Şimdi sırada nasıl kullanacağımız var ilk önce bir views oluşturun

Format kısmından Datatablesi seçin ve aply diyin,

Şimdi karşınıza şöyle bir ekran gelecek,
Gelelim buradaki ayarlara, burada ALİGN olarak görünen yerden sağa sola yada ortaya yerleştirmek istediğiniz alana göre ayar yapıyorsunuz, SPERATOR ile bir ayraç yerleştirebiliyorsunuz, SORTABLE sıralanabilrliği ayar ediyor istediğiniz alana göre öncelikli sıralama yaptırabilirsiniz. DEFAULT SORT ile varsayılan bir sıralama yaptırabilirsiniz.Son olarakta HİDE EMPTY COLUMN var yani colon boş ise gizle demek. bu ayarları isteğinize göre ayarladıktan sonra Aşağıda daha gelişkin ayarlarda var isterseniz bunları biraz kurcalayarak ne işe yaradığını öğrenebilirsiniz. fakat bu kadarının yeterli olacağını düşünüyorum. Aply diyip görüntüyü oluşturun.
Artık bir kaç yeni alan ekleyebiliriz. Örneğin ben içerikleri ID numarasına göre sıralamak istiyorum. Alanlardan bir node id ekliyorum(Content:Nid), Zaten başlık alanı ekli birde yazar ekliyorum, bunun için RELATIONSHİP' ten content:author ekliyorum. ve alanlardan User:name ekliyorum. sanırım fikir vermesi açısından bu kaarı yeterli. kaydet diyip çıkıyorum. ilgili adrese gittiğimde görüntüm şu şekilde;
Sağ üst köşedeki arama alanından istediğiniz alanın içeriğine göre arama yapabilirsiniz.
Sonraki derste görüşmek üzere şimdilik iyi drupaller.....

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Program Kurma, Kaldırma Gibi Temel Linux Komutları

Zorin OS tecrübem!..

Linux üzerinde Şapkalı Harf Nasıl yazılır?